Jul jul strålande jul

Igår var julafton och trots inga julklappar iår så kom jag ändå hem med flera kassar.. hehe jag var en jäkel på danskjulafton! Jag vann mkt fint...
Jag känner för varje år som går hur gammal jag håller på att bli, just idag när jag sitter härhemma i min ensamhet medans alla andra ska ut och röja på juldagen är det extra påtagligt. Sen att julklappar nuförtiden består av hemma-grejjer och bra-att-ha-saker. Och att jag kom på migsjälv med att slänga mig efter bäddset, skärbrädor och annat smått och gott till hemmet istället för vinet, spriten och sminket i julklappsspelet bevisar ju inte heller motsatsen.
De önskade julklapparna bestod av en grillstekpanna, vilket jag fick, hur fin som helst!! Sen fick jag en gjutjärnsgryta också som just nu står och gör sig till annvändning på spisen, redan. Idag tillagas vad som skulle bli musslor i vitlök, vitt vin, grädde och chili, men som fick bli minus musslor plus räkor och torsk i brist på musslor på både ica och hemköp. Idag ska jag mysa med migsjälv och försöka glömma bort hur jag inte får va med mina vänner och dricka bort mina sorger. Hällde upp ett glas vin förut men insåg efter ett tag att det nog iaf var dåligt, hehe jag har ju verkligen ingen vinkännares mun för det slank ned några klunkar innan jag insåg att det måste vart dåligt.
Hittade min Sex and the city-box idag, jag blev glad så att jag tjöt och kom ihåg att jag var ledsen så att jag tjöt när jag trodde att jag råkat slängt den. Så idag så här dagen efter dopparedagen ska jag sitta utan vin i handen men med lite god mat och filosofera om livet ihop med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. Och Svante såklart!
Tror jag behöver lite råd från dessa visa tjejer nu mitt i allt elände. Lite perspektiv skulle sitta fint och även lite inspiration för framtiden som jag just nu försöker klura ut. Jag har vidgat mina vyer och det känns grymt skönt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vad kul att du hittade city-boxen!!! Själv sitter jag här och undrar vad jag ska hitta för inspirationskälla jag har förstått att jag ska hitta ett annat jobb eller ny inriktning men vet inte vad? Jag vill nog ha något eget och kommer jobba för det! Men vad? Vill inte ha några stora varulager så att sälja saker funkar inte för mig om man inte kan sälja på beställning...men jag vill nog helst sälja tjänster...kanske städ, eller mer nishat som fönsterputs....eller transporter....????



LYCKA TILL och kram kram

2011-12-26 @ 17:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0