kanske ingen rubrik alls

Jag är så trött på mitt liv att jag dör. Jävla telia också. Jag är en bortskämd snorunge som alltid (faktiskt) har haft jobb. Halkat in på ett jäkla bananskal och haft sån tur. Men jag känner mig så jäkla okomplett. Vad ska det bli av mig? Jag vill ha lull lull och mys men det enda jag gör är att oroa mig. Jag kan inte slappna av. Minsta motgång då vill jag ge upp allt och slänga det åt helvete. Precis som jag känner med det lilla gäng som jag uppenbarligen inte tillhör längre. Varför måste jag tillhöra då? kan jag inte bara strunta i detaljerna och va gla ändå!? Men så är det alltid med mig, kan jag inte vara bäst eller åtminstone känna mig som en i toppen vill jag inte vara med alls. Så jävla dumt!
För er som undrar håller jag på med självinsikt här...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Människan och kroppen är rätt så finurlig och fantastisk och det är du som är chefen över dig.



Ibland är det så väldigt svårt livet. Man har svårt att vända på det negativa tänkandet MEN DET ÄR MYCKET VIKTIGT att man gör det ÄNDÅ!



Här ska du få några goda råd av mig:



När du känner att dina tankar får dig att må dåligt och du känner lite ångest, MÅSTE du bryta det genom att göra något helt annat, hitta på något ROLIGT sånt som gör dig glad i vanliga fall, titta på en feelgood film eller lyssna på bra positiv musik och dansa till den, lek med katten, ring en vän som du gillar och som får dig att må bra eller måla, rita kanske göra en livsplan sätta upp några roliga mål bara för dig för att du är så underbar.



Det är nämligen omöjligt att ha negativa tankar samtidigt som du är glad och känner dig positiv. Det är jätteviktigt att du ser till att du har så roligt som möjligt och känner dig oftare glad och tillfreds än ledsen och nedstämd. Och det är bara du själv som kan försätta dig i den stämning du vill vara i själv. Så snart det (glädjen och kärleken för dig själv) börjar överväga kommer du må mycket bra och bli gladare och vilja göra mer saker och inte fokusera på det som är negativt. Tänk dig att du har två hinkar med tankar den ena med ljusa och positiva tankar är tom nästan och den andra är nästan full med negativa tankar. Det här KAN du ändra på. Aktivera dig själv och sätt upp mål, mål som du tycker är roliga att uppnå så att du tar dig för med att göra saker för att nå dit. Du kommer automatiskt välja rätt. Du kommer snart ha ett roligt innehållsfyllt rikt liv.



Lycka till!

2011-05-15 @ 18:23:28
Postat av: Susanne

Här kommer några fler råd om du vill!



Något som också är ett väldigt bra verktyg är ett enda ord TACKSAMHET.



Säg till dig själv högt: Jag är tacksam för solen, månen, min älskade pojkvän, jag är tacksam för mina kära föräldrar, jag är tacksam för brorsan, jag är tacksam för att jag har gått en utbildning, jag är tacksam för att jag har ett jobb jag gillar, jag är tacksam för mina vänner...ja du kan göra en lista och varje dag, varje morgon du kliver upp och varje kväll du ska sova göra en lista av alla saker som du är tacksam för idag och du kommer att märka hur det förändrar din sinnesstämning och det ger dig KRAFT och du kommer få ännu mer av den kärlek till dig själv och till livet och det som är runt omkring dig kommer ge di så mycket tillbaka. Ta bara katten och klappa den och säg att du är tacksam för att han finns, krama din pojkvän och säg att du är tacksam för att han finns vid din sida, ring din väninna och tala om hur tacksam du är för att hon finns. Säg sedan att du inte känner dig tacksam för att du gjorde det!



Ge kärlek och du får kärlek och om du verkligen känner tacksamhet kommer du med en väldig kraft kunna få precis vad du vill!!!!



Kom igen tjejen det är bara att sätta igång. Jag är så innerligt tacksam att jag har dig! :-)

2011-05-15 @ 18:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0